کبودی ناشی از جراحی بینی

کبودی ناشی از جراحی بینی : جراحی بینی یکی از جراحی های درمانی و زیبایی است که به دلیل اهمیت زیاد بینی در عملکرد تنفسی و زیبایی ، افراد بسیار زیادی برای انجام آن به جراحان بینی مراجعه می نمایند.

در صورتیکه جراحی بینی توسط یک جراح ماهر و با تجربه صورت پذیرد تنها یک سری عوارض عمومی و شایع برای فرد به دنبال خواهد داشت که کبودی یکی از آن ها می باشد، از دیگر عوارض بعد از جراحی بینی می توان به ورم صورت بعد از عمل بینی اشاره کرد.

 

کبودی ناشی از جراحی بینی

 

دلیل ایجاد کبودی بعد از جراحی بینی چیست؟

برای انجام جراحی بینی ، لازم است تا به ساختار و ساختمان بینی دست یافت و تغییرات لازم را در آن ایجاد کرد، به همین منظور بر روی پوست بینی تعدادی برش ایجاد شده و پوست بالا نگه داشته می شود.

سپس تغییرات لازم در ساختار و ساختمان بینی همچون حذف غضروف های اضافی یا تقویت آن ها با تکنیک هایی مانند گرافت گذاری انجام می شود.

انجام این تغییرات در بینی موجب می گردد تا بر روی پوست بینی مقداری کبودی ایجاد شود.

لازم به ذکر است که شدت و میزان کبودی ناشی از جراحی بینی در همه افراد به یک اندازه نبوده و به عواملی مانند:

  • نوع بینی
  • میزان ایرادات بینی
  • ویژگی های بدن هر فرد بستگی دارد.

کبودی در بینی های گوشتی به مراتب بیشتر از بینی های استخوانی بوده و هرچه ایرادات بینی بیشتر باشد، کبودی بروز یافته در آن بیشتر خواهد بود.

اقدامات لازم برای کاهش کبودی ناشی از جراحی بینی

انجام برخی مراقبت ها و رعایت برخی نکات موجب می شود تا از شدت یافتن کبودی بینی جلوگیری به عمل آمده و در روند کاهش کبودی بینی ، تسریع ایجاد گردد.

  • گذاشتن کمپرس آب سرد بر روی بینی و نواحی دارای کبودی در ۳ روز اول و کمپرس گرم بعد از عمل بینی در ۳ روز دوم، از میزان کبودی می کاهد.
  • خوردن غذاهای پرادویه و سفت موجب تشدید کبودی بینی و مصرف میوه جات، آبمیوه های تازه و طبیعی موجب کاهش شدت آن می شود.
  • در روزهای ابتدایی از غذاهایی که نرم بوده و نیازی به جویدن زیاد ندارند استفاده کرده و از خوردن غذاهای جویدنی خودداری کنید.
  • فعالیت ها و ورزش های سنگین انجام نداده و سر خود را به سمت پایین نگیرید.
  • سر خود را از سطح بدن تان با گذاشتن چند بالشت در زیر سر، بالاتر نگه دارید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button