جراحی بینی کج ، نوعی از جراحی بینی محسوب می شود که معمولاً در راستای اهداف زیبایی انجام می پذیرد؛ زیرا فقط ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلی برای عملکرد بینی به وجود نمی آورد. ضربه های پی در پی در درگیری ها یا آسیب دیدن بینی در حوادث منجرب می شود تا استخوان های بینی به سمت دیگر بینی متمایل شوند و همین موضوع باعث می شود بینی فرد کج شود. انحراف تیغه وسط بینی گاهی منجربه کج شدن فرم بینی نیز می شود به همین دلیل با کجی بینی اغلب اشتباه گرفته می شود و تشخیص این دو از هم توسط خود فرد کار دشواری است و بهتر است برای تشخیص به جراح بینی مراجعه کنید. کج شدن بینی می تواند مادرزادی باشد و از بدو تولد بینی کج رشد کند ، همچنین ضربه و حادثه نیز از دیگر عواملی هستند که باعث کج شدن بینی می شوند. گاهی ساختار بینی صاف است ولی نوک بینی دچار کجی است در چنین مواقعی نیز عمل بینی کج انجام می دهند و باعث بهبود فرم بینی می شوند.

 

جراحی بینی کج

تفاوت کج بودن بینی با انحراف بینی

انحراف بینی در اغلب موارد مشکلات تنفسی به دنبال دارد و مشکلاتی برای عملکرد بینی به وجود می آورد. مواقعی که تیغه وسط بینی کج شود بینی دچار انحراف می شود ولی کج بودن بینی باعث تغییر فرم بینی می شود و برای عملکرد بینی مشکلی به وجود نمی آورد. بنابراین کج بودن بینی با انحراف بینی تفاوت دارد ، عمل انحراف تیغه بینی در اصل اصلاح تیغه وسط بینی است و جراحی درمانی بینی محسوب می شود . ولی جراحی بینی کج ، جزو جراحی های زیبایی بینی محسوب می شود زیرا عملکرد بینی را دچار اختلال نمی کند.

عوارض جراحی بینی کج

دانش جراح بینی و تسلط داشتن به تکنیک های جراحی بینی باعث عدم بروز عوارض می شود. اگر دانش و مهارت جراح بینی کافی نباشد نمی تواند جراحی بینی را به خوبی کنترل کند و منجربه بروز عوارض برای بینی می شود. از بارزترین عوارض جراحی بینی نپسندیدن فرم بینی و کج بودن نوک بینی است که در این گونه موارد برای اصلاح بینی ، فرد باید به طور مجدد جراحی بینی انجام دهد که به آن جراحی ترمیمی بینی می گویند.

گزینه های جراحی بینی کج

اگرچه فیلرها می توانند به صاف کردن دماغ کمی کج کمک کنند، اما معمولاً برای موارد حادتر با مشکلات تنفسی جراحی بینی کج گزینه مناسب تری خواهد بود. عمل بینی به دو صورت رینوپلاستی و سپتوپلاستی تقسیم بندی می شوند. هر دو مورد ذکر شده می توانند نواقص بینی از جمله کج شدگی و مشکلات تنفسی را بهبود بخشند.

رینوپلاستی؛ نوعی جراحی بینی به سبک زیباییست. به طور کلی تمرکز متخصص در این متد بر روی قسمت خارجی بینی و زیبا سازی آن می باشد. پزشک با استفاده از یکی از روش های باز و بسته این پروسه را پیش برده و مطلوب ترین نتیجه را برای بیمار خلق می نماید.

سپتوپلاستی با ایجاد تغییر در شکل دیواره بین مجاری دماغ، به صاف کردن ساختار آن بخش کمک می کند. اگر به علل انحراف سپتوم، دچار کج شدگی باشد، گزینه منتخب پزشک معمولا سپتوپلاستی است. در این روش با صاف کردن سپتوم انحراف یافته ، کجی بینی برطرف شده و علاوه بر تنفس بهتر ، ظاهر متناسب تری برای بینی نیز خلق می شود.

آیا رینوپلاستی برای بینی کج و شکسته متفاوت است؟

بینی ممکن است به طور طبیعی در دوران بلوغ دچار کجی و یا به دلیل ضربه دچار این عارضه گردد، در نتیجه فرد، در هر پروسه زمانی می تواند اقدام به عمل نماید. اما برای انجام رینوپلاستی دماغ شکسته می بایست یک بازه زمانی مشخصی سپری شود تا روند بهبودی کامل و تورم به حالت اولیه برسند.

آیا جراحی بینی کج برای افراد دارای صورت نامتقارن نیز موفقیت آمیز خواهد بود؟

تقارن صورت بدان معناست که هر دو نیمه صورت فرد شبیه به هم باشند. گاهی مراجعه کنندگان به علل نداشتن این تقارن ها، در باب انجام عمل و کسب نتیجه مطلوب دچار نگرانی می شوند. اما لازم به ذکر است، صرف نظر از نوع جراحی و تقارن صورت، این تکنیک سبب اصلاح ساختاری و ظاهری بینی در زیباجویان می گردد.

 

جراحی بینی کج

جراح بینی

هدف از جراحی بینی کج اصلاح فرم بینی است بنابراین متقاضیان باید یک جراح زیبایی بینی ماهر را انتخاب کنند. اصلاح کجی فرم بینی نیاز به مهارت بالایی دارد زیرا زاوایا بینی باید به طور کامل رعایت شود تا فرم نهایی بینی کاملاً صاف و متناسب با اجزای دیگر چهره باشد . اصلاح کج بودن بینی تاثیر بسیار زیادی در تغییر چهره بیمار و زیباتر شدن چهره او دارد به همنی دلیل بهتر است افرادی که بینی کج دارند هرچه سریع تر برای اصلاح فرم بینی اقدام کنند. کج بودن بینی هیچ گونه مشکل تنفسی برای بیمار به وجود نمی آورد و همانطور که گفته شدن کج بودن بینی همراه با مشکل تنفسی یکی از حالت های انحراف بینی است . به همین دلیل رفع کجی بینی تنها باعث بهبود فرم بینی می شود و بیماران باید دقت داشته باشند یک جراح بینی ماهر را انتخاب کنند تا عملکرد صحیح بینی دچار هیچ گونه اختلالی نشود . اگر پس از جراحی بینی کج ، عملکرد بینی به دلیل عدم مهارت جراح بینی دچار اختلال شود نیاز است بیماران به طور مجدد جراحی بینی انجام دهند . به همین دلیل نیاز است تا متقاضیان جراح زیبایی بینی ماهری را انتخاب کنند .

بینی کج چگونه صاف می شود؟

برای صاف کردن بینی کج، روش ‌های مختلفی وجود دارد، اما بهترین راهکار بستگی به علت و شدت کج بودن بینی شما دارد. در ادامه، چند روش رایج برای صاف کردن بینی کج را ذکر می‌ کنیم:

جراحی رینوپلاستی: اگر انحراف بینی شما به شدت چشمگیر است و تاثیر جدی بر شکل صورت شما دارد، جراحی رینوپلاستی می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب باشد. در این جراحی، بینی با جراحی صاف می ‌شود و به خوبی با ساختار صورت هماهنگ می گردد.

بعد از جراحی بینی کج چه چیزهایی بخوریم؟

بعد از جراحی بینی، مراقبت از خود و تغذیه صحیح بسیار مهم است. در زیر چند نکته در مورد تغذیه پس از جراحی بینی کج آورده شده است:

  • مصرف مواد ضد التهاب: پس از جراحی بینی، ممکن است درد و التهابی در ناحیه بینی تجربه کنید. پزشک ممکن است شما را به مصرف داروهای ضد التهاب مانند آنتی ‌بیوتیک ‌ها یا ضد التهاب ‌ها توصیه کند.
  • مواد غذایی ضد التهاب: استفاده از مواد غذایی ضد التهاب نظیر ماهی چرب مانند ماهی سالمون، مغزهای مختلف، سبزیجات و میوه‌ ها به بهبود واکنش بدن به جراحی کمک می ‌کند.
  • مواد غذایی آرامبخش: برخی مواد غذایی مانند نعناع، زنجبیل و نیشکر می ‌توانند در کاهش تورم و التهاب پس از جراحی بینی مفید باشند.
  • غذاهای نرم و سبک: در اولین روزهای پس از جراحی ممکن است دسترسی به غذا برای شما دشوار باشد. بنابراین، انتخاب غذاهای نرم و سبک و در عین حال مقوی مانند سوپ و پوره باعث راحتی شما خواهد شد.

آیا جراحی بر روی بینی که شکسته شده و به طور کامل بهبود یافته، امکان پذیر می باشد؟

بله، جراحی بر روی بینی که شکستگی داشته و به طور کامل بهبود یافته است، امکان پذیر است. در واقع، جراحی بینی کج برای اصلاح شکستگی و بهبود ظاهر بینی معمولا به عنوان یک رویکرد مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی توسط جراح بینی انجام می شود و هدف اصلی آن برطرف کردن ایرادات موجود به کار برده می شود. البته، ممکن است بسته به شدت و نوع شکستگی، جراحی های مکمل نیز لازم باشد، اما در اغلب موارد، امکان بازگشت به شکل و عملکرد طبیعی بینی پس از جراحی وجود دارد.

 

جراحی بینی کج

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

یکی از فاکتورهای مهم در دستیابی به بهترین نتایج از هر روش جراحی و زیبایی رعایت نکات و مراقبت های بعد از آن می باشد. جراحی بینی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و افراد به منظور حاصل شدن بهترین نتایج، جلوگیری از بروز عوارض جدی و همچنین هر چه بهتر سپری شدن دوران نقاهت شان باید یکسری مراقبت ها و دستورالعمل را رعایت نمایند که ما در ذیل تعدادی از مهم ترین آن ها را ذکر کرده ایم:

  • از خوردن و آشامیدن حداقل به مدت ۴ ساعت اجتناب کنید؛ تاثیرات ماده بیهوشی به گونه ای است که وارد شدن هرگونه ماده غذایی و آشامیدنی به معده طی زمان ذکر شده ممکن است موجب حالت تهوع و بروز استفراغ در بیمار شود.
  • خوردن مقداری آبمیوه تازه یا آب بعد از گذشت ۴ ساعت هیچ مانعی ندارد.
  • توصیه دکتر سعید فرهی ، جراح بینی بابل به افراد این است که تا زمان بهبود نسبی و تا وقتی که بینی در موقعیت جدید خود به درستی فیکس نشده است از خوردن غذاهای جویدنی و سفت خودداری نمایند.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی عبارتنداز:

  • مصرف غذاهایی با میزان ادویه و نمک زیاد منجر به تشدید تورم بینی می شود لذا بهتر است از مصرف آن ها خودداری کنید.
  • طی مدت زمانی که پزشک برای تان تعیین نموده است حتماً از چسب بینی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان به سمت پایین خم نشده، فعالیت ها و ورزش های سنگین و طاقت فرسا انجام ندهید.
  • به منظور ایجاد تسریع در روند فروکش کردن تورم ناشی از جراحی حتماً هنگام خواب و دراز کشیدن در زیر سرتان دو بالشت بگذارید.
  • به مدت ۳ روز بر روی بینی و نواحی دارای تورم کمپرس سرد و در ۳ روز بعدی کمپرس گرم بگذارید.
  • به مدت ۲ ماه از عینک هایی با فریم سنگین استفاده نکنید.
  • از حرف زدن زیاد، خندیدن شدید و فین کردن بپرهیزید.

 

استفاده از گرافت ها در جراحی بینی کج

در جراحی بینی کج برای اصلاح ساختار گاهی اوقات نیاز به استفاده از پیوند می باشد. انتخاب یک گرافت مناسب تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی خواهد گذاشت. در گذشت زمان برای پیوند غضروف و استخوان از موارد مختلفی با جنس های گوناگون استفاده می گردید، اما در نهایت مساله به این نتیجه رسید که بهترین نوع آن برگرفته از اندام خود شخص می باشد .
غضروف سپتوم معمولا در این جراحی انتخاب می شود و در نواحی مرتبط به کار گرفته می شود. هنگامی که امکان استفاده از غضروف سپتوم وجود ندارد از غضروف گوش به منظور گرافت استفاده می شود.

پروسه جراحی بینی کج

برای شروع پروسه بعد از اینکه بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت ،پزشک برشی را بین یا داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند که بتواند به استخوان ها و غضروف ها دسترسی داشته باشد. بعد از اینکه پوست را از غضروف و استخوان جدا کرد پس از آن مراحل تغییر شکل استخوان ، اضافه کردن یا برداشتن غضروف و استخوان انجام می شود و ممکن است نیاز به شکستن استخوان جهت باریک کردن بینی وجود داشته باشد. پس از انجام تمامی مراحل ، پزشک برش را بخیه می زند و آتل یا گچ بر روی بینی قرار گرفته خواهد شد.

عوارض جراحی بینی کج

جراحی بینی کج می تواند مشکلات بسیار زیادی را از لحاظ تنفسی و ساختاری برطرف سازد اگرچه همانند هر نوع جراحی دیگر عوارضی را از قبیل موارد زیر شامل می شود :
  •  خونریزی شدید
  •  عفونت
  • حساسیت به مواد بیهوشی
  • پایین آمدن حس بویایی
  • ناتوانی در نفس کشیدن از طریق بینی
  • وجود بی حسی در ناحیه بینی و بالای دهان
  • بدست نیامدن نتیجه مطلوب و سوراخ در سپتوم

علت کج شدن بینی چیست ؟

این حالت در دماغ می تواند زمینه ژنتیک و مادرزادی داشته باشد و یا بر اثر عوامل محیطی همچون اثبات ضربه ای به بینی این حالت به وجود بیایدکه می تواندبا جراحی بینی کج آن را برطرف ساخت. به ندرت در بعضی از جراحی های بینی می توان بینی کج را مشاهده کرد که این حادثه در پی عدم مهارت و تجربه دکتر خوب عمل بینی در بابل به وجود می آید که در نهایت فرد مجبور به انجام عمل ثانویه می شود.

اختلال های به وجود آمده بر اثر کجی بینی :

افرادی که به دلایل متفاوت دچار کج شدن بینی و عدم تقارن آن شده اند مشکلاتی از قبیل ؛ خرخر شبانه ، خشک شدن دهان ، سردرد ، سینوزیت و غیره را تجربه خواهد کرد.

نتیجه

روش های بسیاری برای اصلاح بینی کج وجود دارند، بهترنی جراح بینی در بابل با انجام دادن برخی روش ها علاوه بر اصلاح از جنبه درمانی ، عمل زیبایی نیز بر روی بینی کج انجام می دهد.

هزینه عمل کجی بینی

برای تعیین هزینه جراحی بینی کج دربابل ابتدا باید توسط پزشک معاینه شوید و سپس قیمت را مطلع شوید . هزینه در جراحی بینی اولویت پایین تری از مهارت جراح بینی دارد و مهارت جراح بینی باید اولویت متقاضی جراحی بینی باشد. اگر جراح بینی خوب را برا انجام رینوپلاستی انتخاب نکنید پس از جراحی بینی عوارضی پیش می آید و مجبور می شوید دوباره برای عمل بینی ترمیمی هزینه کنید.

سوالات متداول جراحی بینی کج :

آیا بیمه هزینه عمل بینی را می پردازد ؟

جراحی بینی کج در دسته جراحی های زیبایی قرار دارد و در نتیجه بیمه هزینه ای جهت آن متقبل نخواهد شد. سازمان بیمه همواره هزینه روش های درمانی را پرداخت می کند اما روند های زیبایی به عهده خود فرد می باشد.

در عمل بینی کج به شکستن استخوان احتیاج است ؟

در روند عمل بینی بهبود وضعیت استخوان امری طبیعی است که در آن برآمدگی ها برطرف می شوند. در برخی موارد بعد از حذف قوص ها بینی پهن می شود و برای برطرف کردن این حالت نیاز است که استخوان بینی شکسته شود.

انجام ورزش به بینی کج کمک می کند ؟

صاف کردن بینی بدون انجام روش های جراحی در واقع امری نشدنی است که تنها در تبلیغات تلویزیونی می توانید مشاهده کنید. تنها روش بهبود کجی دماغ انجام جراحی بینی کج می باشد.

آیا پس از عمل بینی کج ، حالت اولیه آن برگشت پذیر است ؟

یکی از عارضه های رایج بعد از جراحی می باشد که قادر است فرم جدید به دست آمده را تغییر دهد. اما این اتفاق در مواردی که به بینی ضربه ای وارد شود ممکن است به وجود بیاید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button